Tuesday, 12 April 2011

[စာေပစကား၀ုိင္း] ေမာ္ဒန္ ဝတၳဳဆုိသည္မွာ (၁) မင္းခုိက္စိုးစန္၏...

ေမာ္ဒန္ ဝတၳဳဆုိသည္မွာ (၁) မင္းခုိက္စိုးစန္၏ ေကာင္းကင္ႏွဲ႔မလြတ္တဲ့ အေတာင္ပံတစ္စံုမွ                    ဟိုးအရင္တုန္းကေတာ့ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးၿပီဆုိရင္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုရဲ႕ အစဥ္အဆက္ေတြရယ္၊ အဲသည္လို ျဖစ္ပ်က္ေစတဲ့အက်ိဳးအေၾကာင္းေတြရယ္ကို အစဥ္တစိုက္ ဦးတည္ၿပီး ေရးဖြဲ႕ၾကတာပါပဲ။ ဥပမာ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္နဲ႔ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္တုိ႔ ခ်စ္ၾကတဲ့အေၾကာင္းဆုိရင္ သူတုိ႔ ဘယ္လို ေတြ႕ဆံုၾကတယ္။ ေနာက္…….သံေယာဇဥ္တြယ္စရာ ဘယ္လိုအေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ေပၚလာတယ္၊ ေနာက္…..ကြဲသြားတယ္ဆုိရင္လည္း ဘယ္လို အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္၊ ဘယ္လုိလူက အေႏွာက္အယွက္ေပးလို႔…..စသျဖင့္ေပါ့ အေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မိမိ အစီအစဥ္တက် ေရးဖြဲ႕ၾကတယ္။ တင္ျပခ်င္တဲ့ ပင္မအေၾကာင္းအရာကေန တျခားကို ေခ်ာ္ထြက္မသြားေအာင္ ဂရုတစိုက္နဲ႔ ထိန္းသိမ္းၾကတယ္။             အဲဒီလို ေၾကာင္းက်ိဳးခ်ိတ္ဆက္ အစီအစဥ္ေတြနဲ႔ ဝတၳဳကို တည္ေဆာက္ေနရာမွာလည္း (၁) ဇာတ္ပ်ိဳးပိုင္း၊ (၂) ဇာတ္တက္ပိုင္း၊ (၃)ဇာတ္အထြတ္အထိပ္ (၄)ဇာတ္ဆင္းပိုင္းနဲ႔ (၅) ဇာတ္သိမ္းဆုိၿပီး အကြက္က်က် တည္ေဆာက္တာပါ။ အဲဒီလို တည္ေဆာက္မွလည္း ဝတၳဳေကာင္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေစာေစာကေျဟခဲ့တဲ့ ေၾကာင္းက်ိဳးခ်ိတ္ဆက္ အစီအစဥ္က်မွဳေတြ၊ ဇာတ္တက္-ဇာတ္ထြတ္-ဇာတ္ဆင္း အကြက္ေဖာ္မွဳေတြက မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ အရည္အေသြးေတြအေနနဲ႔ လႊမ္းမုိး(Dominant) ေနပါေတာ့တယ္။ ဒီအထဲမွာ 'ဝတၳဳအစပိုင္း နံရံမွာ ေသနတ္တစ္လက္ ခ်ိတ္ထားတာကို ျပထားရင္ အဲဒီေသနတ္ကို မပစ္ဘဲနဲ႔ ဇာတ္မသိမ္းရဘူး၊ ပစ္ကို ပစ္ရမယ္' ဆုိတဲ့ ခ်က္ေကာ့ဗ္ စံေတြလည္း(အေသးစိတ္ ေျဟရရင္) ပါလာတာေပါ့။             အဲဒီလို သမားရိုးက်န္နည္းနဲ႔ပဲ  ဝတၳဳေတြကို ဖန္တီးေနရာကေန အႏုပညာရွင္(စာေရးဆရာ)ရဲ႕ ဆႏၵအာလ်ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေခတ္အေျခအေနပတ္ဝန္းက်င္က ရိုက္ခတ္တဲ့ အာရံုခံစားမွဳေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဲဒီ ႏွစ္ခုစလံုးေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အရင္ရွိၿပီးသား 'စံ' ေတြ၊ 'နည္းစနစ္' ေတြ၊ 'လႊမ္းမုိးမွဳ' ေတြဟာ ေျဟင္းလဲသြားပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေရးလာတဲ့ ဝတၳဳေတြမွာ အထက္က ေျဟခဲ့တဲ့ ေၾကာင္းက်ိဳးခ်ိတ္ဆက္ အစီအစဥ္က်မွဳေတြ၊ ဇာတ္တက္-ဇာတ္ထြတ္-ဇာတ္ဆင္းအကြက္ေဖာ္မွဳေတြ စတဲ့ Dominant ေတြဟာ ပဓာနမက်တဲ့ေနရာကို ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။ ဒါေတြပါမွ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ရယ္လို႔ သတ္မွတ္ႏုိင္မွာ ဆုိတဲ့အစြဲကို ပယ္ဖ်က္လိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီလို အရင္တုန္းက ပဓာနက်ခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြဟာ အေရးမပါတဲ့ ေနာက္တန္းကို ေျဟင္းေရႊ႕ေရာက္ရွိသြားတာကို လႊမ္းမိုးမွဳေရြ႕ေလ်ာျခင္း (Dominant Shift)လို႔ေခၚပါတယ္။             အဲဒီ လႊမ္းမိုးမွဳေရြ႕လ်ားျခင္းလကၡဏာနဲ႔ ေရးတဲ့ ဝတၳဳဟာ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ အတုိခ်ဳပ္ေျဟရရင္ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳဆိုတာ အရင္တုန္း အေလးထားခဲ့တဲ့ (ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္လို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့)စံေတြကို အေလးမထားေတာ့ဘဲ ေရးတဲ့ဝတၳဳကို ေခၚတာပါ။
Ye Thurein Min 12 April 14:24
ေမာ္ဒန္ ဝတၳဳဆုိသည္မွာ (၁)
မင္းခုိက္စိုးစန္၏ ေကာင္းကင္ႏွဲ႔မလြတ္တဲ့ အေတာင္ပံတစ္စံုမွ

ဟိုးအရင္တုန္းကေတာ့ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးၿပီဆုိရင္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုရဲ႕ အစဥ္အဆက္ေတြရယ္၊
အဲသည္လို ျဖစ္ပ်က္ေစတဲ့အက်ိဳးအေၾကာင္းေတြရယ္ကို အစဥ္တစိုက္ ဦးတည္ၿပီး ေရးဖြဲ႕ၾကတာပါပဲ။
ဥပမာ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္နဲ႔ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္တုိ႔ ခ်စ္ၾကတဲ့အေၾကာင္းဆုိရင္ သူတုိ႔ ဘယ္လို ေတြ႕ဆံုၾကတယ္။ ေနာက္…….သံေယာဇဥ္တြယ္စရာ ဘယ္လိုအေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ေပၚလာတယ္၊ ေနာက္…..ကြဲသြားတယ္ဆုိရင္လည္း ဘယ္လို အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္၊ ဘယ္လုိလူက အေႏွာက္အယွက္ေပးလို႔…..စသျဖင့္ေပါ့ အေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မိမိ အစီအစဥ္တက် ေရးဖြဲ႕ၾကတယ္။ တင္ျပခ်င္တဲ့ ပင္မအေၾကာင္းအရာကေန တျခားကို ေခ်ာ္ထြက္မသြားေအာင္ ဂရုတစိုက္နဲ႔ ထိန္းသိမ္းၾကတယ္။

အဲဒီလို ေၾကာင္းက်ိဳးခ်ိတ္ဆက္ အစီအစဥ္ေတြနဲ႔ ဝတၳဳကို တည္ေဆာက္ေနရာမွာလည္း (၁) ဇာတ္ပ်ိဳးပိုင္း၊ (၂) ဇာတ္တက္ပိုင္း၊ (၃)ဇာတ္အထြတ္အထိပ္ (၄)ဇာတ္ဆင္းပိုင္းနဲ႔ (၅) ဇာတ္သိမ္းဆုိၿပီး အကြက္က်က် တည္ေဆာက္တာပါ။ အဲဒီလို တည္ေဆာက္မွလည္း ဝတၳဳေကာင္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေစာေစာကေျဟခဲ့တဲ့ ေၾကာင္းက်ိဳးခ်ိတ္ဆက္ အစီအစဥ္က်မွဳေတြ၊ ဇာတ္တက္-ဇာတ္ထြတ္-ဇာတ္ဆင္း အကြက္ေဖာ္မွဳေတြက မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ အရည္အေသြးေတြအေနနဲ႔ လႊမ္းမုိး(Dominant) ေနပါေတာ့တယ္။ ဒီအထဲမွာ 'ဝတၳဳအစပိုင္း နံရံမွာ ေသနတ္တစ္လက္ ခ်ိတ္ထားတာကို ျပထားရင္ အဲဒီေသနတ္ကို မပစ္ဘဲနဲ႔ ဇာတ္မသိမ္းရဘူး၊ ပစ္ကို ပစ္ရမယ္' ဆုိတဲ့ ခ်က္ေကာ့ဗ္ စံေတြလည္း(အေသးစိတ္ ေျဟရရင္) ပါလာတာေပါ့။

အဲဒီလို သမားရိုးက်န္နည္းနဲ႔ပဲ ဝတၳဳေတြကို ဖန္တီးေနရာကေန အႏုပညာရွင္(စာေရးဆရာ)ရဲ႕ ဆႏၵအာလ်ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေခတ္အေျခအေနပတ္ဝန္းက်င္က ရိုက္ခတ္တဲ့ အာရံုခံစားမွဳေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဲဒီ ႏွစ္ခုစလံုးေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အရင္ရွိၿပီးသား 'စံ' ေတြ၊ 'နည္းစနစ္' ေတြ၊ 'လႊမ္းမုိးမွဳ' ေတြဟာ ေျဟင္းလဲသြားပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေရးလာတဲ့ ဝတၳဳေတြမွာ အထက္က ေျဟခဲ့တဲ့ ေၾကာင္းက်ိဳးခ်ိတ္ဆက္ အစီအစဥ္က်မွဳေတြ၊ ဇာတ္တက္-ဇာတ္ထြတ္-ဇာတ္ဆင္းအကြက္ေဖာ္မွဳေတြ စတဲ့ Dominant ေတြဟာ ပဓာနမက်တဲ့ေနရာကို ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။ ဒါေတြပါမွ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ရယ္လို႔ သတ္မွတ္ႏုိင္မွာ ဆုိတဲ့အစြဲကို ပယ္ဖ်က္လိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီလို အရင္တုန္းက ပဓာနက်ခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြဟာ အေရးမပါတဲ့ ေနာက္တန္းကို ေျဟင္းေရႊ႕ေရာက္ရွိသြားတာကို လႊမ္းမိုးမွဳေရြ႕ေလ်ာျခင္း (Dominant Shift)လို႔ေခၚပါတယ္။

အဲဒီ လႊမ္းမိုးမွဳေရြ႕လ်ားျခင္းလကၡဏာနဲ႔ ေရးတဲ့ ဝတၳဳဟာ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ အတုိခ်ဳပ္ေျဟရရင္ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳဆိုတာ အရင္တုန္း အေလးထားခဲ့တဲ့ (ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္လို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့)စံေတြကို အေလးမထားေတာ့ဘဲ ေရးတဲ့ဝတၳဳကို ေခၚတာပါ။

View Post on Facebook · Edit email settings · Reply to this email to add a comment.

No comments:

Post a Comment