Tuesday, 12 April 2011

[စာေပစကား၀ုိင္း] ေမာ္ဒန္ ဝတၳဳဆုိသည္မွာ (၂) မင္းခုိက္စိုးစန္၏...

ေမာ္ဒန္ ဝတၳဳဆုိသည္မွာ (၂)  မင္းခုိက္စိုးစန္၏ ေကာင္းကင္ႏွဲ႔မလြတ္တဲ့ အေတာင္ပံတစ္စံုမွ            ဒါျဖင့္ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳေတြမွာက်ေတာ့ ဘာကလႊမ္းမုိးလာသလဲလို႔ ေမးစရာ ရွိလာပါတယ္။ ရိုးရုိးကေလး ေျဖရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳေတြမွာ 'စိတ္' ရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ အမ်ားႀကီး လႊမ္းမုိးလာပါတယ္။             အဲဒီ'စိတ္'ကို ဖမ္းယူဆုပ္ကိုင္ၿပီး အႏုပညာဖန္တီးၾကတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ သေဘာေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ထြန္းလာၾကေတာ့တာေပါ့။ တခ်ိဳ႕ကလည္း မသိစိတ္က ေဖာ္က်ဴးတဲ့ အိပ္မက္ဆန္တဲ့ အသြင္သ႑ာန္ေတြကို အေလးေပးၿပီး ပကတိလြန္ဝါဒ(Surrealism) သမားေတြ ျဖစ္လာတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း စိတ္ရဲ႕ အာရံုက်ေရာက္ရာ ထူးျခားၿပီး သတ္သတ္မွတ္မွတ္သေဘာကိုေဆာင္တဲ့ ပံုသ႑ာန္ေတြကသာ အႏုပညာကုိ ေဖာ္ျပတဲ့ တံခါးေပါက္ေတြ ျဖစ္တယ္ဆုိၿပီး သေကၤတဝါဒီ( Symbolist ) ေတြျဖစ္လာတယ္။   ဘာသာစကားဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္မွဳထဲမွာ ခုိေအာင္းေနတဲ့စိတ္ကို လိုက္ရွာရင္းနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းမွဳဝါဒ ( Structralism )ကို ကိုင္စြဲမိၾကတယ္။ စသျဖင့္ေပါ့။ တစ္ခုခ်င္းစီကို အက်ယ္တဝင့္ေျဟေနရရင္ေတာ့ ဆံုးေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။             ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ေျဟခ်င္တာက ေမာ္ဒန္ဆုိတာ သိပ္ရွဳပ္ရွဳပ္ေထြးေထြး သပြတ္အူလိုက္ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ လြယ္လြယ္ရိုးရိုးကေလးပါပဲ။ (ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕လူေတြ ေျဟေနသလို ေရးခ်င္တာေရး ေမာ္ဒန္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျဟရေလာက္ေအာင္လည္း ေပါ့တီးေပါ့ပ်က္ လြယ္တာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး)             အဲဒီေတာ့ အရုိးစင္းဆံုး အတိုခ်ဳပ္ ေျဟႏုိင္တာကေတာ့ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳဆုိတာ စိတ္ကိုေရးတာ၊ စိတ္ကိုေဖာ္ျပတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုအခါမ်ိဳးမွာ လင္းလက္ေတာက္ပတဲ့ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္လာသလဲဆုိေတာ့ သမားရိုးက်သြားေနတဲ့ ပံုေသနည္းအတိုင္း ခံစားေနတဲ့ စိတ္ဟာ၊ အေတြးဟာ (သမားရိုးက် မဟုတ္ဘဲ) ခြဲထြက္၊ ေဖာက္ထြက္သြားတဲ့အခါ လင္းလက္ေတာက္ပါသြားပါတယ္။             ဥပမာ လြယ္လြယ္ေပးရရင္
Ye Thurein Min 12 April 14:23
ေမာ္ဒန္ ဝတၳဳဆုိသည္မွာ (၂)
မင္းခုိက္စိုးစန္၏ ေကာင္းကင္ႏွဲ႔မလြတ္တဲ့ အေတာင္ပံတစ္စံုမွ

ဒါျဖင့္ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳေတြမွာက်ေတာ့ ဘာကလႊမ္းမုိးလာသလဲလို႔ ေမးစရာ ရွိလာပါတယ္။ ရိုးရုိးကေလး ေျဖရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳေတြမွာ 'စိတ္' ရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ အမ်ားႀကီး လႊမ္းမုိးလာပါတယ္။

အဲဒီ'စိတ္'ကို ဖမ္းယူဆုပ္ကိုင္ၿပီး အႏုပညာဖန္တီးၾကတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ သေဘာေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ထြန္းလာၾကေတာ့တာေပါ့။ တခ်ိဳ႕ကလည္း မသိစိတ္က ေဖာ္က်ဴးတဲ့ အိပ္မက္ဆန္တဲ့ အသြင္သ႑ာန္ေတြကို အေလးေပးၿပီး ပကတိလြန္ဝါဒ(Surrealism) သမားေတြ ျဖစ္လာတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း စိတ္ရဲ႕ အာရံုက်ေရာက္ရာ ထူးျခားၿပီး သတ္သတ္မွတ္မွတ္သေဘာကိုေဆာင္တဲ့ ပံုသ႑ာန္ေတြကသာ အႏုပညာကုိ ေဖာ္ျပတဲ့ တံခါးေပါက္ေတြ ျဖစ္တယ္ဆုိၿပီး သေကၤတဝါဒီ( Symbolist ) ေတြျဖစ္လာတယ္။

ဘာသာစကားဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္မွဳထဲမွာ ခုိေအာင္းေနတဲ့စိတ္ကို လိုက္ရွာရင္းနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းမွဳဝါဒ ( Structralism )ကို ကိုင္စြဲမိၾကတယ္။ စသျဖင့္ေပါ့။ တစ္ခုခ်င္းစီကို အက်ယ္တဝင့္ေျဟေနရရင္ေတာ့ ဆံုးေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ေျဟခ်င္တာက ေမာ္ဒန္ဆုိတာ သိပ္ရွဳပ္ရွဳပ္ေထြးေထြး သပြတ္အူလိုက္ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ လြယ္လြယ္ရိုးရိုးကေလးပါပဲ။ (ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕လူေတြ ေျဟေနသလို ေရးခ်င္တာေရး ေမာ္ဒန္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျဟရေလာက္ေအာင္လည္း ေပါ့တီးေပါ့ပ်က္ လြယ္တာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး)

အဲဒီေတာ့ အရုိးစင္းဆံုး အတိုခ်ဳပ္ ေျဟႏုိင္တာကေတာ့ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳဆုိတာ စိတ္ကိုေရးတာ၊ စိတ္ကိုေဖာ္ျပတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုအခါမ်ိဳးမွာ လင္းလက္ေတာက္ပတဲ့ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္လာသလဲဆုိေတာ့ သမားရိုးက်သြားေနတဲ့ ပံုေသနည္းအတိုင္း ခံစားေနတဲ့ စိတ္ဟာ၊ အေတြးဟာ (သမားရိုးက် မဟုတ္ဘဲ) ခြဲထြက္၊ ေဖာက္ထြက္သြားတဲ့အခါ လင္းလက္ေတာက္ပါသြားပါတယ္။

ဥပမာ လြယ္လြယ္ေပးရရင္ "ကမာၻႀကီးဟာ အျဟးႀကီးျဖစ္ခဲ့ရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊ ကိုယ္ အျမင္ကတ္တဲ့ သူေတြကို ကမာၻႀကီးရဲ႕ အစြန္းကို ေခၚသြားၿပီး တြန္းခ်လုိက္တာေပါ့"{သစၥာနီ (ဝတၳဳမမွတ္မိ)} ဆုိတဲ့ အေတြးမ်ိဳးကို ေျဟခ်င္တာပါ။

ေမာ္ဒန္ဝတၳဳေတြမွာ အဲဒီလို လင္းလက္တဲ့စိတ္ကေလးေတြဟာ ပဓာန လႊမ္းမုိးတဲ့ အရာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ ရိုးရိုးေလးပါ။ မခက္ပါဘူး။ ေပါ့တီးေပါ့ပ်က္လည္း မဟုတ္ဘူး။

(ေနာက္တစ္ခ်က္ေျဟဖုိ႔ရွိလာတာက အဲဒီလို သမားရိုးက် အျမင္အေတြးကေန ခြဲထြက္၊ ေဖာက္ထြက္လိုက္တဲ့အခါ ေမာ္ဒန္ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ တစ္ပါတည္း ကပ္ပါသြားတတ္တဲ့ "အခ်ိဳးဖ်က္မွဳ အျမင္" ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အေရးပါတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ေပမယ့္လို႔ ဒီေနရာမွာေတာ့ အက်ယ္တဝင့္ ေျဟဖုိ႔ မရည္ရြယ္ထားပါဘူး)

View Post on Facebook · Edit email settings · Reply to this email to add a comment.

No comments:

Post a Comment