Monday, 11 July 2011

သံပ်င္မင္းသမီး

သံပ်င္မင္းသမီး ပုဂံေခတ္တြင္ အခ်ိဳ  ့ေသာ အမ်ိဳးသမီးတို ့သည္ စာေပ ရာဇ၀င္တြင္ စံနမူနာတင္ထိုက္ သည္ အထိ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ စာေပေရးရာ အျဖာျဖာ၌ လိမၼာ ကၽြမ္းက်င္ခဲ့ၾကေပသည္။ ထိုကဲ့သို ့အမ်ိဳးသမီး ပညာရွင္မ်ား ေပါက္ပြား လာျခင္းသည္ အင္း၀ေခတ္တြင္ ေပၚေပါက္ထြန္း ကားလာၾကမည့္ အမ်ိဳးသမီး စာဆိုေတာ္မ်ား၏ ေရွ  ့ေျပး နိမိတ္သဖြယ္ပင္ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူ ရမည္ျဖစ္ေပမည္။  ျမန္မာ့ရာဇ၀င္တြင္ ေရွးအက်ဆံုးဟုဆိုရမည္ျဖစ္ေသာ အမ်ိဳးသမီး ပညာတတ္ႀကီးတစ္ ဦးမွာ သကၠရာဇ္ ၅၉၆ ခုႏွစ္တြင္ပုဂံ၌နန္းတက္ေတာ္မူေသာ က်စြာမင္း၏သမီးေတာ္ သံပ်င္မင္း သမီးပင္ျဖစ္သတည္း။ က်စြာမင္းကိုယ္ေတာ္တိုင္ကလည္း တိုင္းျပည္ေရးရာထက္စာေပေရးရာ ကိုသာစိတ္ပါေတာ္မူသျဖင့္ သားေတာ္ဥဇနာသည္ပင္ ခမည္းေတာ္ကိုယ္စား တိုင္းျပည္၏မႈခင္း ေဆာင္တာမ်ားကို စီမံေတာ္မူရေခ်သည္။ က်စြာမင္းကိုယ္တိုင္ကမူ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား တစ္ေန့(၇)၀ါစာခ်ေတာ္မူသည္။ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုစာခ်ႏိုင္ျခင္းမွာလည္းက်စြာမင္းကိုယ္ေတာ္ တိုင္ကပင္ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ကိုးေခါက္ျပန္သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ေတာ္မူသည္။
Thida Aung 11 July 22:39
သံပ်င္မင္းသမီး
ပုဂံေခတ္တြင္ အခ်ိဳ ့ေသာ အမ်ိဳးသမီးတို ့သည္ စာေပ ရာဇ၀င္တြင္ စံနမူနာတင္ထိုက္
သည္ အထိ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ စာေပေရးရာ အျဖာျဖာ၌ လိမၼာ ကၽြမ္းက်င္ခဲ့ၾကေပသည္။
ထိုကဲ့သို ့အမ်ိဳးသမီး ပညာရွင္မ်ား ေပါက္ပြား လာျခင္းသည္ အင္း၀ေခတ္တြင္ ေပၚေပါက္ထြန္း
ကားလာၾကမည့္ အမ်ိဳးသမီး စာဆိုေတာ္မ်ား၏ ေရွ ့ေျပး နိမိတ္သဖြယ္ပင္ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူ
ရမည္ျဖစ္ေပမည္။
ျမန္မာ့ရာဇ၀င္တြင္ ေရွးအက်ဆံုးဟုဆိုရမည္ျဖစ္ေသာ အမ်ိဳးသမီး ပညာတတ္ႀကီးတစ္
ဦးမွာ သကၠရာဇ္ ၅၉၆ ခုႏွစ္တြင္ပုဂံ၌နန္းတက္ေတာ္မူေသာ က်စြာမင္း၏သမီးေတာ္ သံပ်င္မင္း
သမီးပင္ျဖစ္သတည္း။ က်စြာမင္းကိုယ္ေတာ္တိုင္ကလည္း တိုင္းျပည္ေရးရာထက္စာေပေရးရာ
ကိုသာစိတ္ပါေတာ္မူသျဖင့္ သားေတာ္ဥဇနာသည္ပင္ ခမည္းေတာ္ကိုယ္စား တိုင္းျပည္၏မႈခင္း
ေဆာင္တာမ်ားကို စီမံေတာ္မူရေခ်သည္။ က်စြာမင္းကိုယ္တိုင္ကမူ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား တစ္ေန့(၇)၀ါစာခ်ေတာ္မူသည္။ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုစာခ်ႏိုင္ျခင္းမွာလည္းက်စြာမင္းကိုယ္ေတာ္
တိုင္ကပင္ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ကိုးေခါက္ျပန္သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ေတာ္မူသည္။
"ပရမတၱဗိႏၵဳက်မ္း" " သဒၵဗိႏၵဳက်မ္း"တို ့ကိုလည္းထိုမင္းျပဳစုေတာ္မူသည္။ဤသို ့လွ်င္ ပရိယတိၱသာသနာကို လြန္စြာအားေပးေတာ္မူလိုေသာ က်စြာမင္းသည္မိမိ၏ ေျခရာကို နင္းေပ
ေသာက်မ္းဂန္တတ္ သမီးေတာ္အားလည္း မိမိအလားတူ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကိုစာေပပို ့ခ်
ေစေတာ္မူကာ သာသနာေတာ္ကို ခ်ီးေျမွာက္အာေးပးေတာ္မူခဲ့သည္။
က်စြာမင္း၏သမီးေတာ္သည္ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကိုေန ့စဥ္စာေပပို ့ခ်ရာ၌သူေတာ္
စင္ရဟန္းမ်ားႏွင့္မာတုဂါမတို ့သည္ လက္ပြန္းတတီး နီးစပ္ရင္းႏွီးျခင္းငွာ မသင့္သည္၏ အျဖစ္
ေၾကာင့္ ကန္ ့လန္ ့ကာ တင္းတိမ္အတြင္းမွေန၍ စာေပပို ့ခ်ေတာ္မူရသည္။ တစ္ေန ့သ၌စာေပ
က်မ္းဂန္တတ္ေျမာက္ေတာ္မူေသာ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ဘုရင့္သမီးေတာ္၏ရုပ္ဆင္းသြင္ျပင္ကို ၾကည့္လိုျမင္လိုလွသျဖင္ ့ပို ့ခ်သည့္စာေပတြင္ "ဟိ ံဇာေလ၊ေဟေဟလား" ဟူေသာတံငါသည္
တို့ပိုက္ကြန္ႀကိဳးဆဲြရာတြင္ သီဆိုသည့္သီခ်င္းကို ထည့္သြင္းေရးသားထားေလသည္။ မင္းသမီး
စာေပပို ့ခ်၍ အၿပီးတြင္ " ဤပါဠိ က်န္ပါေသးသည္" ဟုရဟန္းက ဆိုသည္။ မင္းသမီးကလည္း
"ကၽြႏု္ပ္စာတြင္မရွိပါ"ဟုဆိုျပန္သည္။ ထိုအခါမင္းသမီးသည္ ေစာင့္စည္းရမည့္စည္းမ်ဥ္းကို ေမ့
ေလ်ာ့ကာ အကာအရံကိုဖြင့္လ်က္ ရဟန္း၏ စာကို ယူငင္ကာ ၾကည့္ရႈၿပီးေနာက္"ဟိ ံ၊ ယုတ္မာ
ေသာတံငါသည္တို ့သည္ ၊ ဇာေလ ၊ ကြန္တို ့ကိို ၊ ေဟေဟလား ၊ ဆဲြငင္ၾကကုန္၏" ဟူ၍သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ အနက္သမၺန္ၿပီး အကာအရံ အတြင္းသို ့ျပန္၀င္သြာေးတာ့သည္။
ထိုရဟန္းလည္းျမင္လိုသည့္ ရုပ္ဆင္းသဏၭာန္ကို ျမင္ရျပန္သည့္အခါမွစ၍ မင္းသမီးကို
တပ္မက္ေသာစိတ္ႏွင့္ မအီမသာ ရပ္တည္ရာမရႏိုင္ေအာင္ ရွိခဲ့သည္။ ထိုအေၾကာင္းကို က်စြာ
မင္းႀကီးၾကားသိေတာ္မူေသာအခါမိမိသမီးေတာ္ကိုိုလွ်င္ ခိုင္အမာက်မ္းတစ္ေစာင္ျပဳေလဦးဟု မိန္ ့ေတာ္မူသည္။ထိုအခါမွ ရဟန္းသည္ ကစၥည္းသဒၵါက်မ္းကိုဖြင့္ဆိုသည့္ ဉာသ္က်မ္း၏အဖြင့္
ဋီကာကို စီရင္ေရးသားေလသည္။ က်စြာမင္းႀကီးလည္း ရဟန္းကို လူထြက္ေစလ်က္ ေျမတိုင္း
သံပ်င္အရာေပးကာ သမီးေတာ္ကို ေဆာင္ႏွင္း၏ ။ထိုအခါမွစ၍ ရဟန္းလူထြက္လည္း "သံပ်င္
အမတ္"ဟူ၍ထင္ရွားသတည္း။က်စြာမင္း၏သမီးေတာ္မွာလည္း "သံပ်င္မင္းသမီး" ဟူ၍လည္း
ေကာင္း၊ သံပ်င္အမတ္ျပဳစုေသာက်မ္းမွာလည္း "သံပ်င္ဋီကာ"ဟူ၍လည္းေကာင္းရာဇ၀င္တြင္
ထင္ရွားလာေတာ့သည္။
(ေဒၚမိမိေလး ၊ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ပါေမာကၡ)


1 comment:

  1. Unicode ပြန်ပေးရင်ကောင်းမှာပဲ။

    ReplyDelete