ေရာဂါနံပတ္ (၉၇)
"ေက်ာ္၀င္း ေနမေကာင္းလုိ႔တဲ့"
အေျပာျပ ခံလုိက္ရတဲ့ က်ဳပ္မ်က္ႏွာဟာ ခ်က္ခ်င္း ဆိုသလုိ အုိသြားမိတယ္။ စိတ္ထဲမွာလည္း အအိုက္ႀကီး အုိက္သြားမိတယ္။ ၾကည့္စမ္းပါဦး။ ကိုေအာင္ေရႊတုိ႔မ်ား သူနဲ႔ မဆုိင္တဲ့ အတုိင္းပဲ။ သူ႔ဇာတ္ မဟုတ္တဲ့ အတုိင္းပဲ။ သူ႔စီးပြားေရး မဟုတ္တဲ့ အတုိင္းပဲ။ သူ႔မွာ အပူအပင္ မရွိတဲ့ အတုိင္းပဲ။ ဒါမ်ား ဇာတ္ဆရာတဲ့။ ဇာတ္ပိုင္ရွင္တဲ့။
ပ်က္ခဏ မ်က္ႏွာနဲ႔ လွည့္ထြက္သြားၿပီ။ က်ဳပ္အေပၚ တာ၀န္ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ပံုခ်သြားခဲ့ ၿပီ။ "ဆရာသမား ဘာသာ ဆရာသမား မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္က်က္စီစဥ္လုိက္ပါေတာ့ဗ်ာ" ဆုိတဲ့ သေဘာတဲ့လား။ ဟိုဘက္ထိပ္ေရာက္ ေအာင္ေတာင္မွ ျဖတ္ေလွ်ာက္ျပရဲတာ မဟုတ္ ဘူး။ မေတာင္းေကာင္းတဲ့ ဆုကိုသာ ေတာင္း လုိက္ခ်င္ေတာ့ရဲ႔။
ပဲြေတာ္မွာ ၀မ္းျဖစ္လုိ႔၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ မညီ ညြတ္လုိ႔ ဘာလုိ႔ညာလုိ႔ ဆုိၿပီး သက္ဆုိင္ရာက ဒီညပြဲမိန္႔ ပိတ္လုိက္ရင္ အေကာင္းဆံုး။
ဒီအကြက္ေတာ့ ဒီအကြက္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ မ်ဳိးညြန္႔ရွိန္နဲ႔ တုိက္တဲ့ခိုက္တဲ့ ေနရာမွာ ဒီအေကာင္ ငတူးကေတာင္မွ ေက်ာ္၀င္းထက္ "ဟန္" ပိုေကာင္းေနေသးတယ္။ ေရွာင္ပံု တိမ္းပံု ထိုးပံု ႏွက္ပံုေတြက ပိုလွေန ေသးတယ္။ အလုိက္တသင့္ ၿဖီးတတ္ျဖန္းတတ္ ေနေသးတယ္။ စကားေျပာေတြ က်ေတာ့လား။ ေနာက္ကေန တစ္လံုးခ်င္း ေထာက္ေပးရ တာေပါ့။ ဘယ္မေထာက္လုိ႔ ျဖစ္မလဲ။ စာက်က္လုိ႔ ရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဥာဏ္မွ မထက္တာ။ စာမွ မေျပးတာ။ မေျပးဆုိ ငတူးတတ္လွမွ သံုးတန္းေလးတန္းေပါ့။ ၿပီး စာနဲ႔ေပနဲ႔ ေ၀းခဲ့တာ ဘယ္ေလာက္ ၾကာၿပီးမွန္းမွ မသိဘဲ။ စာလံုး ေတာင္ ေပါင္းဖတ္တတ္ေတာ့မယ္ မထင္ဘူး။
ေနာက္ကေန ေထာက္ေပးတဲ့ အတုိင္းက် ေတာ့ တစ္လံုးမွ မမွားေစရဘူး။ မ်က္ႏွာပိုး ေသေသႀကီးနဲ႔ က်ဳပ္ဘယ္ေျဖာင့္ ေတာ့မွာလဲ။ ေရးလက္စ ဇာတ္ညႊန္းသစ္ စာအုပ္ကေလး ေခါင္းအံုးေအာက္ ထုိးထည့္ ထားလုိက္ရေတာ့တာေပါ့။ တကယ္ပဲ စိတ္ကူးစိတ္သန္း ပ်က္လုိက္တာ။ အလုပ္မတြင္ လုိက္တာ။ ၿပီးရင္ သူတုိ႔ပဲ "ဇာတ္ထုပ္သစ္ မတင္ ႏိုင္ေသးဘူးလား အာစရိ" လုိ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ အခါခါ နားပူနားဆာ တုိက္ၾကဦးေတာ့မယ္။
ေက်ာ္၀င္းဆုိတဲ့ အေကာင္ကလည္း ငတ္ ႀကီးက က်မွက်။ ကိုယ့္မွာ အစာအိမ္ေရာဂါ ရွိတယ္ဆုိတာ သိလ်က္သားနဲ႔ အစားအေသာက္ကို ဆင္ျခင္တာ မဟုတ္ဘူး။ ေသခ်ာတယ္။ ဒါ ပရစ္ကိုက္တာပဲ ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္။ မေန႔ညက ႏွစ္ပါးသြား ထြက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပရစ္ေတြ တအား က်တယ္ေလ။ ဇာတ္႐ံုေနာက္ ေဖး မီးေခ်ာင္းေတြ ေအာက္မွာဆုိ ခဲလုိ႔ မဲလို႔။ ပရစ္ေကာက္တဲ့ အုပ္စုထဲမွာ ေက်ာ္၀င္းက ေခါင္း ေဆာင္။ ေကာက္ရင္းနဲ႔ ေဟးလား၀ါးလား အသံ ေတြဆုိတာလည္း ဆူမွ ဆူ ပူမွ ပူ။ ဇာတ္ခြင္ ေပၚက ႏွစ္ပါးသြားထဲအထိ လႊမ္းၿပီး အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္မွာစိုးလုိ႔ က်ဳပ္ေတာင္ အိပ္ရာထဲက လူးလဲထၿပီး ေငါက္ရေသးတယ္။
ပရစ္ေၾကာ္စရာ ဒယ္အုိး ဘယ္ကရမယ္။ ထင္း ဘယ္ကရမယ္။ ဆီဘယ္က ရမယ္ဆုိတာ ကိုသာ က်ဳပ္မသိ ရွိရမယ္။ ေနမေကာင္းလုိ႔ ဆုိတဲ့ အသံကိုၾကားရၿပီ ဆုိတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဒါ အစာ အိမ္ေရာဂါ ျပန္ထတာပဲလုိ႔ေတာ့ က်ဳပ္အတပ္ သိၿပီ။ ဒါဆုိ ဒီအေကာင္ အိပ္ရာထဲမွာ လွိမ့္ေနေအာင္ ခံေပဦးေတာ့။ ဆုိဒါမင့္ေတြ ဘာေတြ မရရေအာင္ ရွာေပဦးေတာ့။ ဆရာ၀န္ မပင့္ရ ကံေကာင္း။
တကယ္ပဲဗ်ာ။ ထြက္ၿပီး ေျပးခ်င္ေလာက္ ေအာင္ စိတ္မ်ား ညစ္ပါရဲ႔။ အခုပဲ ညေန (၃) နာရီ ခဲြေနၿပီ။ က်ဳပ္ဘာလုပ္ ရမွာလဲ။ ဘယ္လုိ စီစဥ္ ေပးရမွာလဲ။ ဒီေန့ည တင္ဆက္ ကျပမယ့္ ျပဇာတ္က "ဖာတစ္လံုး ေခါင္းက်ား"။ ညက ႏွစ္ပါးသြား ကရင္းနဲ႔ မင္းသား ကိုယ္တုိင္လည္း ပရိသတ္ကို ေၾကာ္ျငာလိုက္ၿပီ။ တစ္ေနကုန္ ၿမိဳ႔ထဲမွာ ေၾကာ္ျငာကား လွည့္ေတာ့လည္း ဟြန္းတုိ ဟြန္း ရွည္ေတြနဲ့ ေအာ္ဟစ္ၿပီးၿပီ။ ဒီေတာ့ ဇာတ္ထုပ္ ေျပာင္းဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ခ်ည္မိ ခ်ဳပ္မိေနၿပီ။ တုပ္မိ ေႏွာင္မိေနၿပီ။
မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ဇြတ္ေျပာင္းၾကည့္ပါလား။ ဒီဇာတ္အဖဲြ႔ ေခြးလံုးလံုး ျဖစ္ေတာ့မယ္။ ဒီျပဇာတ္ မွ ဒီျပဇာတ္ ၾကည့္မယ္ဆုိၿပီး ႀကိဳတင္လက္ မွတ္ေတြ ဖ်ာေတြ ၀ယ္ထားတဲ့ ပရိသတ္ အဆဲ ခံရမွာ။ ခဲအေပါက္ ခံရမွာ။ ၾသဘာ အေပးခံရမွာ က ေနာက္။ ကန္ထ႐ိုက္နဲ႔ ဖုိက္တင္ပေလးရမွာ က အရင္။
က်ဳပ္မွာ မင္းသား ပူဆာလြန္းလုိ႔သာ "ဖာ တစ္လံုး ေခါင္းက်ား" ကို ကိုင္မိပါတယ္။ မဟာ ဒုကၡတြင္းဆံုးက်တာ ဒီျပဇာတ္နဲ႔ က်မွ ထိပ္တိုက္ လာတုိး ရေတာ့တာပါပဲ။ ရွာၿပီး ၾကည့္လုိက္ရတဲ့ ခင္ေမာင္၊ ေမရီျမင့္တုိ႔ရဲ႔ ဖာတစ္လံုး ေခါင္းက်ား ႐ုပ္ရွင္ ဆုိတာလည္း အထပ္ထပ္။ ဖတ္လုိက္ရတဲ့ ဆရာႀကီး ဦးဖိုးသင္းရဲ႔ ဖာတစ္လံုး ေခါင္းက်ား ၀တၴဳဆုိတာလည္း အေခါက္ေခါက္။
ဇာတ္ညႊန္း ေရးရေတာ့လည္း ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ တစ္ဘာသာ ကြဲရေအာင္၊ ၀တၴဳသားနဲ႔ အံမေခ်ာ္ရေအာင္ အင္မတိ အင္မတန္ သတိထားခဲ့ရတယ္။ ဇာတ္တုိက္ ရေတာ့လည္း ခါတုိင္း ျပဇာတ္ေတြလုိ ဆယ္ရက္ ဆယ့္ငါးရက္နဲ႔ ၿပီးတာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္လကိုးသီတင္း။ ဇာတ္လမ္းထဲမွာ တကၠသိုလ္ ျပည္လည္းပါ၊ သက္သာျပည္လည္းပါ၊ သလႅာ၀တီျပည္လည္းပါ၊ စမၸာနဂိုရ္ျပည္လည္းပါ ဆုိေတာ့ ေရြးလုိက္ရတဲ့ ဘုရင္ေတြ၊ မိဖုရားေတြ၊ မင္းညီမင္းသား ေတြ၊ မွဴးေတာ္ မတ္ေတာ္ေတြ၊ စစ္သည္ ဗုိလ္ ပါေတြ၊ ေမာင္းမမိႆံေတြ၊ ေႁခြရံသင္းပင္းေတြ။ ဒီၾကားထဲ ကလန္လို၊ သံပ်င္လုိ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ပါဆုိေတာ့ ဇာတ္ထဲမွာ ရွိရွိသမွ် မိတ္ကပ္လုိင္းက လူ ၆၀ ေက်ာ္ အကုန္ ကုန္ေတာ့တာပဲ။ အာဏာသား ပါးကြက္သား လုိဟာမ်ဳိးေတြ ဆုိရင္ ကားဆဲြ မီးထုိးထဲက လူေတြကုိ ရွိခိုးဦးတင္ ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္နဲ႔ ပြဲထုတ္ယူရတဲ့ အထိ။
ေက်ာ္၀င္း ေနရာကလည္း ေသးေသးေကြးေကြး မဟုတ္ဘူး။ မိန္းမွ မိန္း။ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ၾကည့္ဖူးၾကတယ္ မဟုတ္လား။ မွတ္မိၾကတယ္ မဟုတ္လား။ သက္သာ ျပည့္ရွင္ ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ႔ သားေတာ္ႀကီး မ်ဳိးညြန္႔ရွိန္ဟာ အ႒ာရသ ၁၈ရပ္ သင္ယူၿပီးလုိ့ သံုးႏွစ္သံုးမိုး ျပည့္တာနဲ႔ တကၠသိုလ္ျပည္က ျပန္လာတယ္ေလ။ သူလမ္းခရီးမွာ ရွိတုန္း သူ႔ ခမည္းေတာ္ နတ္ရြာစံေတာ္မူတယ္။ ညီေတာ္မ်ဳိးထြတ္ တင္ဟာ ေနာင္ေတာ္မ်ဳိးညြန့္ရွိန္ လာရာလမ္း ေတာေတြ ေတာင္ေတြထဲအထိ ထြက္ၿပီး ဆီးႀကိဳတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေမတၲာနဲ႔ မဟုတ္ဘူး။ ေသြး႐ိုး သား႐ိုး မဟုတ္ဘူး။ ေမာပန္းဆာေလာင္ လာမယ့္ ေနာင္ေတာ္ကို ေကြၽးေမြးျပဳစုမွာက အဆိပ္ပါတဲ့ ပြဲေတာ္ စာအုပ္နဲ႔။ ဘုရင္ျဖစ္ခ်င္ တာကိုး။ ညီေနာင္ခ်င္း မဆံုခင္မွာ မ်ဳိးညြန့္ရွိန္ဟာ ဒြန္းစ႑ားနဲ႔ စေတြ႔တယ္။ ေရအုိးစင္ကေလး တစ္ခုရဲ႔ အနား သစ္ပင္ရိပ္ကေလး တစ္ခုရဲ႕ေအာက္။
ေရၾကည္ေတာ္ ျပတ္လာရွာတဲ့ မ်ဳိးညြန့္ရွိန္ ဟာ ေရကို အသင့္ ရွိေနတဲ့ မႈတ္နဲ႔ခပ္တယ္။ အရင္ေရာက္ႏွင့္တဲ့ ဒြန္းစ႑ားလည္း ဒီမႈတ္နဲ႔ ေသာက္ထားမွာပဲ။ ရြံေပမယ့္ မတတ္ႏုိင္ေတာ့ ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ႏႈတ္ခမ္းရာခ်င္း မထိေအာင္ ဆုိတဲ့သေဘာနဲ႔ အမ်ားတကာ ေသာက္ေလ့ ေသာက္ထ မရွိတဲ့ မႈတ္႐ိုးဘက္ကေန ေျပာင္း ျပန္ေသာက္တယ္။ ဒါကို ျမင္ေတာ့ ဒြန္းစ႑ားက ရယ္သြမ္း ေသြးပါေလေရာ။ တုတ္တစ္ျပက္ ဓားတျပက္နဲ႔ ခုတ္ၾက ထစ္ၾကေတာ့တာေပါ့။
ဓားခုတ္ လွံထုိး ပညာေတြကို သင္လာခဲ့ တဲ့ တကၠသိုလ္ျပန္ မ်ဳိးညြန့္ရွိန္ မႏုိင္ဘူး။ ႐ံႈး တယ္။ တစ္ဖက္က ညႇာလုိက္လုိ့သာ သူမေသ တာ။ ဒြန္းစ႑ားက သူ႔ထက္ပိုၿပီး ပညာသာေန တာကိုေတြ႔ေတာ့ သူအံ့ၾသတယ္။ "ဘယ္က တတ္ေျမာက္ခဲ့တာလဲ"လုိ့ ေမးတဲ့အခါ "ေလာက ဆုိတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးထဲက"တဲ့။ ေလာကႀကီးရဲ႔ ဆန္းၾကယ္ပံုကို မ်ဳိးညြန့္ရွိန္အဖုိ့ ပထမဦးဆံုး သတိျပဳလုိက္မိျခင္းပဲ။ ဒီမွာတင္ သူတုိ့ႏွစ္ေယာက္ မိတ္ေဆြျဖစ္သြားၾကတယ္။
အဲဒါနဲ႔ မေရွးမေႏွာင္းမွာ ပြဲေတာ္အုပ္ပိုက္ၿပီး မ်ဳိးထြတ္တင္ ေရာက္လာတယ္။ သူ႔ေနာင္ေတာ္ကို ပြဲေတာ္စာ တည္ေစမယ့္ အလုပ္ ဒြန္းစ႑ားက မသံုးေဆာင္ဖုိ႔ ဟန္႔တားတယ္။ အဆိပ္ ပါတယ္လုိ႔လည္း အခိုင္အမာ ေျပာတယ္။ ယံုၾကည္ ေအာင္ဆုိၿပီး လက္တစ္ဆုပ္စာေလာက္ ႏိႈက္ၿပီး ႀကဲျပလုိက္ေတာ့ စားမိတဲ့ ငွက္ကေလးခမ်ာ ခ်က္ခ်င္းပဲ ေသပါေလေရာ့လား။
မ်ဳိးထြတ္တင္က သူ႔အႀကံအစည္ကို ဖ်က္ရ ေကာင္းလားဆုိၿပီး ဒြန္းစ႑ားကို စတင္တုိက္ ခိုက္ေတာ့တယ္။ တစ္ၿပိဳင္နက္ တည္းမွာပဲ အစာနဲ႔ မေသရင္ လက္နဲ႔ ေသေစရမယ္ဆုိၿပီး ေနာင္ ေတာ့္ကိုလည္း တိုက္ခိုက္တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မ်ဳိးထြတ္တင္ ႐ံႈးၿပီး လက္လြတ္ထြက္ေျပး သြားရေတာ့တာေပါ့။ ဒီမွာတင္ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ပိုၿပီး ရင္းႏွီးသြားၾကျပန္တယ္။
မ်ဳိးညြန့္ရွိန္ဟာ "ဒီေလာကထဲက တစ္အူ တံုစင္းေပမယ့္ ညီတုညီေယာင္ ေတြလည္း ရွိတတ္ ပါလား။ ခုမွေတြ႔တဲ့ သူစိမ္းတရံ ဆန္ေပမယ့္ ညီ အရင္းထက္ ေကာင္းသူေတြလည္း ရွိတတ္ပါ လား" လုိ႔ သိသြားခဲ့တယ္။ ဒါ့အျပင္ ေလာက ႀကီးထဲမွာ ဘယ္လုိ သင္ခန္းစာ ယူစရာေတြ ရွိေသးသလဲ ဆုိတာကို သိပ္သိခ်င္စိတ္ ျပင္းျပလာ တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ တုိင္းေတာ္ျပည္ေတာ္ျပန္ အေရာက္မွာ ဖခင္ အ႐ိုက္အရာကို မခံယူေသးဘဲ ေလာက သစၥာေတြ ရွာဖုိ႔အတြက္ (ယံုၾကည္စိတ္ခ် ရတဲ့) (အသက္သခင္ ေက်းဇူးရွင္လည္း ျဖစ္တဲ့) ဒြန္းစ႑ားကို ေခတၲခဏ ထီးနန္း လဲႊအပ္ထားခဲ့ ၿပီး ထြက္ေတာ္မူ နန္းက ခြာေတာ့တယ္။ အဲဒီမွာတင္ ဒြန္းစ႑ားဟာ ေနမ်ဳိးႏြယ္ ဆုိတဲ့ အမည္ နာမနဲ႔ ဘုရင္ ျဖစ္လာေတာ့ တာေလ။
ကဲ အဲဒီ ဇာတ္႐ုပ္ ဘယ္ေလာက္ အေရးပါ သလဲ။ စကား ေျပာတတ္႐ံုနဲ့လည္း မလံုေလာက္ ဘူး။ ဓားေရး၊ လွံေရးေတြ အတြက္ သိုင္းပညာ က်ဳိင္းပညာလည္း ပရိသတ္ၾကည့္ေပ်ာ္ ႐ႈေပ်ာ္ ျဖစ္ေအာင္ မေတာက္တေခါက္ တတ္ထားဦးမွ။ ဒါမွ မဟုတ္ ေလ့က်င့္ထားဦးမွ။ ကိုင္း စဥ္းစားစမ္း။ အဲဒီ ဒြန္းစ႑ား လုပ္တဲ့ ေက်ာ္၀င္းေနရာ အစားထုိးဖုိ႔ လူဘယ္မွာလဲ။ ဘယ္သူ ရွိသလဲ။ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ထဲကလုိ "တကယ္ ေတြးဆေတာ့ကြယ္၊ မလြယ္ေရးခ် မလြယ္" ဆုိတာ အခုမွ က်ဳပ္အျဖစ္။ ဟင္း ဟင္း ေသခ်င္ေစာ္ နံေအာင္ကို ေမာဟိုက္ရၿပီေပါ့။
မိတ္ကပ္လိုင္းထဲက ဘယ္သူ႔ကို ေျပာင္းၿပီး ကခုိင္းရရင္ ျဖစ္ႏုိင္မလဲ မင္းသားလတ္ ကိုသာေမာင္။ ဒြန္းစ႑ားရဲ႔ စကားေျပာ ေတြကို ခုညေန တြင္းခ်င္း "ႏုတ္" ေပးၿပီး က်က္ခိုင္းရင္ နီးစပ္ မယ္ ထင္ပါရဲ႔။ စာလုံးေစ့ မေျပာႏုိင္ေတာင္ လိုရင္း အဓိပၸာယ္ ေရာက္ေအာင္ သူ႔သမၻာနဲ႔ဆုိ ေျပာႏုိင္ ေလာက္ပါရဲ႔။
ဓားခုတ္ လံွထုိး။ ဒါလည္း မင္းသားနဲ႔ ညိႇၿပီး နည္းနည္းပါးပါး ေလ့က်င့္လုိက္ရင္ အဆင္ေျပသြားမွာပါ။ သူလည္း ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္ေတာ္ႀကီးေတြ ထဲမွာ မင္းညီ မင္းသားေနရာက လုိက္လုိလုိက္ရ၊ သူပုန္သူကန္ ေနရာက ပါလုိပါရ ဆုိေတာ့ ခုတ္ဟယ္ ထစ္ဟယ္နဲ႔ အေတာ္အသင့္ ယဥ္ပါးေနၿပီပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေပမယ့္ လက္ရွိ သူ႔ဇာတ္႐ုပ္ က ဖာတစ္လံုး ေခါင္းက်ားဘ၀ ေျပာင္းသြားတဲ့ မ်ဳိးညြန္႔ရွိန္ အေပၚ သစၥာႀကီးစြာ လုိက္ပါေစာင့္ ေရွာက္လိုပါလ်က္နဲ႔ စည္းသံုးတန္ အတားခံရလုိ႔ ေနရစ္ခဲ့ရတဲ့ စစ္သူႀကီး။ သူ႔ဇာတ္၀င္ခန္းမွာ လြမ္းေအာင္လည္း ေျပာရတယ္။ သနားေအာင္လည္း လုပ္ရတယ္။ မလြယ္ဘူး။
ကဲ ကဲ ဒြန္းစ႑ား ေနရာ သူ႔ကို ထားရင္ သူ႔ေနရာက်ေတာ့ ဘယ္သူ႔ကို အစားထုိးမလဲ။ တစ္သမား ေနရာမွာ ႏွစ္ကို အစားထုိးရင္၊ ႏွစ္သမား ေနရာမွာ သံုးကို အစား ထုိးရေတာ့မယ္။ သံုးသမား ေနရာမွာ ေလး၊ ေလး သမားေနရာ မွာ ငါး၊ ငါးသမား ေနရာမွာ ေျခာက္။ အုိ အစား ထုိးရင္း ထုိးရင္းနဲ႔ ဇာတ္ထုပ္လည္း သပြတ္အူ ေပါက္ၿပီး အဖတ္ဆယ္ မရေအာင္ ပ်က္ေတာ့ ေရထဲေမွ်ာပစ္လုိက္ဖုိ႔ပဲ ရွိေတာ့မယ္။
က်ဳပ္ကလည္း ဖ်င္း ဖ်င္းပါေပ့။ ညံ့ ညံ့ပါေပ့။ ဇာတ္ညႊန္းသာ ေရးတတ္တာ၊ ညႊန္႐ံုသာ ညႊန္ျပတတ္တာ။ ကိုယ္တုိင္က်ေတာ့ ၀င္မကတတ္။ ပရိသတ္ေရွ႔ ႐ုပ္လံုးျပရဲဖုိ႔ ေနေနသာသာ။ ဇာတ္ခံုရဲ႔ ဒီဖက္ထိပ္ကေန တေသြမတိမ္းေျပာ ခ်ပစ္လုိက္တာပဲ။ ပရိသတ္ကလည္း ပါးသမွ လွပ္လုိ႔။ ဘယ္ႏွစ္ပြဲ ဆက္ခဲ့ၾကၿပီ မသိဘူး။ ရိပ္မိဟန္ တူပါရဲ႔။ ၿပံဳးၾကတယ္။ ရယ္ၾကတယ္။ သူ ဘယ္လုိပဲ ခပ္တည္တည္ႀကီးေျပာေန ေျပာေန၊ ရယ္စရာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ကို ပတ္တုတ္လုိ႔ မရႏုိင္ ေလာက္ေအာင္ ပြဲက်ၾကတာ။ အဲဒီ ငတူးကို က်ဳပ္ဘယ္က ရတယ္ မွတ္ သလဲ။
ဒီဇာတ္ထဲကပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ အေကာင္က မီးဘက္ကလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဆက္တင္ ဘက္ကလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဆုိင္းဘက္ကလည္း မဟုတ္ဘူး။ တီး၀ိုက္ဘက္ကလည္း မဟုတ္ဘူး။ မီးဖိုေခ်ာင္မွာ ေရခပ္၊ ထင္းခဲြ၊ မီးထိုးဖုိ႔ ေခၚထားတဲ့ ေကာင္ကေလး။ အသက္မွ ခပ္ငယ္ငယ္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အလုပ္က ၾကမ္းလုိ႔ လူပံုက ရင့္ေနတာ။
ဇာတ္မွာ ထမင္းဟင္းခ်က္ခ်ိန္ဆုိတာ မနက္နဲ႔ ညေန (၂) ခ်ိန္တည္းပဲ ရွိတာကိုး။ ခ်က္ေရး ျပဳတ္ေရး တာ၀န္ၿပီးၿပီ ဆုိရင္ သူအားၿပီ။ သူ႔အတြက္ အခ်ိန္ေတြ ပိုေနၿပီ။ အဲဒီအခါမွာ ဟိုလူ႔အိပ္ရာလည္း သူေရာက္တာပဲ။ ဒီလူ႔အိပ္ရာလည္း သူ ေရာက္တာပဲ။ လူတကာကို ႏွိပ္ေပးဖုိ့ နင္းေပးဖုိ့။ ေဆးလိပ္၀ယ္၊ ကြမ္းယာ၀ယ္၊ လက္ဖက္ ရည္၀ယ္၊ မုန္႔၀ယ္။ ခုိင္းခ်င္တဲ့ သူခိုင္း၊ ဖင္ေပါ့တယ္။ ေပးတာယူ ေကြၽးတာစား၊ တစ္ဇာတ္လံုး ရဲ႔ ခိုင္းဖတ္။
အဲ သိုင္းကေလး က်ဳိင္းကေလးေတာ့ တကယ့္ကို တတ္ပါ့။ လူကလည္း လက္႐ံုး အားကိုးနဲ႔ မိုက္တိမိုက္ကန္း။ ႐ံုေနာက္ေဖးကေန မင္းသမီး၊ ယိမ္းမသေတြကို ထိကပါး ရိကပါး လာစတဲ့လူေတြကို သူတစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ ခံခ်ခဲ့တာဆုိ ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္ေလာက္ ရွိၿပီ။ သူ မ႐ံႈးဘူး။ ႏုိင္တယ္။ သူမ်ားကုိမ်ား ႐ိုက္ရ ႏွက္ရ သတ္ရ ပုတ္ရမယ္ ဆိုရင္ အင္မတန္ သရဲမရဲ စီးတဲ့အေကာင္။
က်ဳပ္ႏွစ္ခါေတာင္မွ မေျပာလုိက္ရပါဘူ။ "ေဟ့ ငတူး ဒီညေက်ာ္၀င္းေနရာ မင္း၀င္လုပ္ ရဲလား" ဆုိေတာ့ "လုပ္ရဲတယ္" တဲ့။ "စင္ေပၚ တက္ၿပီး ခဏခဏ ၾကည့္ထားလုိ႔ မွတ္မိေနၿပီ" လုိ႔ေတာင္မွ အထြန္႔တက္လုိက္ေသး။ "မင္းမိတ္ကပ္ လိမ္းတတ္လား" ဆုိေတာ့ "မလိမ္းတတ္ဘူး" တဲ့။ ဒါနဲ႔ က်ဳပ္လည္း သူ႔ကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ လိမ္းေပး၊ ၀တ္ေပး၊ ဆင္ေပးႏုိင္မယ့္ လူရႊင္ေတာ္ ငေပၚ့ဆီကို လႊတ္လုိက္ရတယ္။ သစ္မွ မရွိေတာ့ ၀ါးပဲ ေပါင္းကြပ္ရေတာ့ မွာေပါ့ေလ။
အံမယ္ ၾကည့္စမ္း ၾကည့္စမ္း။ မ်ဳိးညြန္႔ရွိန္က ထီးနန္းလဲႊခဲ့ၿပီ။ ေနမ်ဳိးႏြယ္ အမည္ ခံယူလုိက္ၿပီ။ ဘုရင္ ျဖစ္သြားၿပီ။ ေခါင္းေပါင္းျဖဴ ေဖာ့လံုးနဲ႔ စလြယ္နဲ့၊ ထုိင္မသိမ္းနဲ့။ ေဘာ္ၾကယ္ ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ေတာင္ရွည္နဲ႔၊ သံလွ်က္နဲ႔၊ ဘာနဲ႔ညာနဲ႔။ လက္ႏွစ္ဖက္ ပိုက္ထားတဲ့ၿပီး ေခါင္းႀကီး တဆတ္ဆတ္နဲ႔ ဂိုက္ခံ ေနလုိက္တာမွ တယ္မိ။ ေနာက္ခံတီးလံုးကလည္း "ကြၽန္းကြၽန္း ပိုင္သ" ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔နဲ႔ စည္ေတာ္ရႊမ္းၿပီး ပို႔ေပးေနတာ ဆုိေတာ့ သူ႔အတြက္ အမူအရာ လုပ္ဖုိ့၊ အက္တင္ ခံဖုိ့ အကြက္ေကာင္းကို ဆုိက္ေနေတာ့တာပဲ။
သူ႔ေရွ႔ေတာ္ေမွာက္က အေႁခြအရံေတြ ဆုိ တာလည္း ေခါင္းမေမာ့္စတမ္း ၀ပ္ၿပီး ခစားေန ၾကတာဆုိေတာ့ (ဇာတ္ညႊန္းအရ ဘယ္သူမွ ေမာ့္ ၾကည့္ခြင့္ ရွိတာမဟုတ္ေတာ့) သူ႔စိတ္ထဲ ထင္တဲ့ အတုိင္း ဆုိက္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အစြမ္းကုန္ ႀကဲေန ေတာ့တာေပါ့ေလ။ "ႀကိတ္လုိက္စမ္း ငတူးေရ" တဲ့။ အဲဒါ တုိင္ဖံုးၾကားက ရင္တမမနဲ႔ ေခ်ာင္းၾကည့္ေနတဲ့ ဇာတ္ဆရာ ကိုေအာင္ေရႊရဲ႔ အသံ။ _ _ _ အဲဒီည ျပဇာတ္အၿပီးမွာ ငတူးဟာ မိတ္ ကပ္ေတာင္မွ မဖ်က္ဘူး ဆုိပဲ။ ပဲြေစ်းတန္းထဲ အေခါက္ေခါက္ ေလွ်ာက္သြားေနသတဲ့။ ျပန္ေရာက္ေတာ့လည္း မအိပ္ဘူး။ ေတာ္ေနၾကာ မင္းသမီးေတြေရွ႔ ေရာက္သြားလုိက္၊ ေတာ္ေနၾကာ ယိမ္းသမေတြ ေရွ႔ေရာက္သြား လုိက္နဲ႔ လတ္လ်ားလတ္လ်ား လုပ္ေနသတဲ့။
လူရႊင္ေတာ္ေတြက "ငတူးတုိ႔မ်ား သက္သာ ျပည္ရဲ႔ အုပ္ႀကီးလုပ္တာ သိပ္မွည့္တယ္ေမာင္" လုိ႔မ်ား ေျမႇာက္ေပးလုိက္ရင္ မ်က္စိကို မဖြင့္ ေတာ့ဘူးတဲ့။ ႏွစ္ပါးသြားမထြက္ခင္ မင္းသားဆီ ပန္းလာ ေပးၾက၊ မုန္႔လာပို႔ၾကတဲ့ ဧည့္သည္ေတြကိုလည္း သူနဲ႔သိလည္း မသိဘဲနဲ႔ "ဘယ့္ႏွယ့္လဲ။ ကြၽန္ေတာ္ ဘုရင္ႀကီးလုပ္တာ ေကာင္းရဲ႔လား" လုိ႔ လုိက္လုိက္ၿပီး ေမးသတဲ့။
ထားပါ။ အဲဒါ သူ႔ကိစၥပါ။ လူတစ္ေယာက္မွာ လြတ္လပ္စြာ တည္ခြင့္ ၾကည္ခြင့္ ရွိသလုိ၊ လြတ္လပ္စြာ ႐ူးခြင့္၊ ေပါခြင့္လည္း ရွိတယ္လုိ႔ က်ဳပ္သေဘာေပါက္ၿပီးသားပါ။ ခက္တာက သိပ္ကို ခက္တာက ဘယ္႐ံုပဲ ေရာက္ေရာက္
"ယေန႔ည ဖာတစ္လံုးေခါင္းက်ား ျပဇာတ္ တင္ဆက္ကျပပါမည္" လုိ့မ်ား မေၾကညာလုိက္နဲ႔။ အဲဒီေန႔ ေန႔ခင္း (သို႔မဟုတ္)ညေနခင္းမွာ ငတူး တစ္ေယာက္ က်ဳပ္ေရွ႔မွာ ရစ္သီရစ္သီနဲ႔ ေရာက္လာၿပီ။ မေယာင္မလည္နဲ႔ ၀င္ထုိင္ၿပီ။ သူ႔ ေျပာ တာလုိလုိ ကိုယ့္ေျပာတာလုိလိုနဲ႔ မဟတဟ ပြင့္ၿပီ။ နားညီးေအာင္ လုပ္ၿပီ။ "ကိုေက်ာ္၀င္းႀကီး တစ္ေယာက္ ေနမွ ေကာင္းရဲ႔လား မသိဘူးေနာ္"တဲ့။
၀င္းစည္သူ (ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း၊ဒီဇင္ဘာလ ၂၀၁၀) |
No comments:
Post a Comment