Wednesday, 1 June 2011

[စာေပစကား၀ုိင္း] New doc: ကံအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ

created the doc: "ကံအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ"
သီဟ ပ်ံခ်ီ created the doc: "ကံအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ"

ယခင္ ပုိ႔စ္မွ ကြန္႔မန္႔

 

(ငရဲကုိ မယံုၾကည္ျခင္းသည္ ေအာက္ပါအေၾကာင္းရင္းမ်ားေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။

 

၁။Cause and Effect အေၾကာင္းအက်ိဳးတရားျဖစ္သည့္

အေကာင္း၊အဆုိးကို မယံုၾကည္ျခင္း။

၂။အဆုိးခ်ည္းျဖစ္ေသာ ငရဲ သက္သက္သကုိသာ မယံုၾကည္ျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။

 

ဆုိၾကပါစုိ႔

စာမက်က္ေသာ ကေလးတစ္ေယာက္သည္ စာေမးပဲြတြင္ အဆင့္(၁)ရရန္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလား။

ေလာကႀကီးသည္ Cause and Effect ေၾကာင္းက်ိဳးတရားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္ေပရာ စာမက်က္၊မေလ့လာ၊မအားထုတ္ဘဲ အဆင့္(၁)ရႏုိင္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္သည့္ နည္းတူ မိမိျပဳလုပ္လုိက္ေသာ အေၾကာင္းတရား၏ အက်ဳိးေက်းဇူးကုိ မရရွိျခင္းဆုိသည္မွာ မည္သုိ႔မွ် မျဖစ္ႏုိင္ေပ။

 

ယင္းအဆုိ ဥပမာအား Cause and Effect ၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈသည္ Present Life တြင္သာ အက်ံဳး၀င္သည္ဟု အထြန္႕တက္မည္ ဆုိပါက ျဖစ္ႏုိင္ေသးေပသည္။ ယင္းအထြန္႔တက္မႈအားလည္း ေအာက္ပါအတုိင္း ျပန္လည္ေျဖရွင္းျပႏုိင္ေသးသည္။

 

ဘာသာရပ္တစ္ခုအား ေလ့လာမႈႏွင့္ပတ္သတ္ၿပီး အေၾကာင္းအက်ိဳးသက္ေရာက္ပံုအ

ေနအထားအား အနည္းငယ္ရွင္းျပသြားမည္။

လူတစ္ေယာက္၏ အဂၤလိပ္စာအား (၅)ႏွစ္မွ် ေလ့လာအားထုတ္လွ်င္ ပုခံုးပုတ္ႏုိင္သည့္အဆင့္ေရာက္သည္။ယင္းသုိ႔ ငါးႏွစ္တာမွ် ေလ့လာလုိက္စားၿပီး အေျခအေနမေပးသျဖင့္ တျခားအသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာျဖင့္ အသက္ေမြးရအံ့..။ယင္း(၅)ႏွစ္တာမွ် ေလ့လာအားထုတ္ခဲ့ေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးသည္ ခ်က္ျခင္း ကုန္ဆံုးသြားခဲ့သည့္ မဟုတ္ေပ။တျခားနယ္ပယ္တြင္ ေရာက္ရွိေနေသာ္လည္း အက်ိဳးေက်းဇူးကုိ ခံစားရသည္။ေလ့လာအားထုတ္မႈသည္ ရပ္ဆုိင္းသြားခဲ့ပါက အခ်ိန္အတုိင္းအတာတစ္ခုသုိ႔ေရာက္ရွိသည့္အခါတြင္ ေလ့လာအားထုတ္မႈတုိ႔သည္ ေမ့ေပ်ာက္ပ်က္သြားၾကလိမ့္မည္။ေလ့လာအားထုတ္မႈအား မရပ္ဆုိင္းဘဲ ဆက္လက္အားထုတ္သြားပါက ယင္းအက်ိဳးေက်းဇူးအား မုခ် ခံစားရမည္ ျဖစ္သည္။ဗုဒဘာသာတြင္လည္း ကုသုိလ္၊အကုသုိလ္ကံ(အက်ဳိးေပးပံုသည္လည္း ေအာက္ပါအတုိင္း ကဲြဲျပားျခားနားသြားသည္။အကု

သုိလ္၊ကုသိုလ္တုိ႔၏ အက်ိဳးဆက္အတုိင္း ခံစားရမည့္ ဘံု၊စံစားရမည့္ဘံုတုိ႔မွာ ကဲြဲျပားျခားနားသြားသည္။

(ညီငယ္နႏၵ၏ ကုသုိလ္၊အကုသိုလ္ကံနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး တစ္ဆက္တည္း ေျဖၾကားလုိက္ရသည္)

 

ကံအစြမ္း(၄)မ်ိဳး

၁။ပဋိသေႏၵအက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာကံ

၂။ပဋိသေႏၵအားအက်ိဳးေပး၇ာတြင

္ အေဖာ္အျဖစ္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစေသာကံ

၃။ငဋိသေႏၵအက်ိဳးအား အေႏွာင့္အယွက္ေပးေသာ ကံ

၄။ပဋိသေႏၵအက်ိဳးကုိ သတ္တတ္ေသာကံ )

 

 

 

ကုိေမာ္ရဲ႕ အေမးကုိ ကၽြန္ေတာ္တတ္သိသေလာက္သုတအနည္းငယ္နဲ႔ ၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးေပးခ်င္ပါသည္။

 

(ကံရဲ႕သတၱိစြမ္းအားဟာ စိတ္ၿဖစ္စဥ္ဘယ္အဆင့္မွာ ေနာက္အက်ိဳးေပးဖို႔ ကိန္းေအာင္းသြားသလဲ။

 

ဥပမာ-ဆင္တစ္ေကာင္ကိုသတ္ၿခင္းနဲ႔ ၿခင္တစ္ေကာင္ကိုသတ္ၿခင္းတို

႔ရဲ႕

...အက်ိဳးေပးဟာ ေဇာကြာဟမွဳေၾကာင့္ ကြဲၿပားတဲ့အက်ိဳးၿပန္လည္မယ္

လို႔ထင္ပါတယ္ဘုရား။ ဆင္ကိုသတ္ရာမွာ

စိုက္ထုတ္လိုက္ရတဲ့ စိတ္အင္းအားကသာလြန္လို႔ အက်ိဳးေပးကလဲ ၾကီးမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕စိတ္သ႑န္မွာ

ေသေစခ်င္စိတ္ေဇာေတြနဲ႔ အားထုတ္လိုက္လို႔

ေသေလာက္တဲ့အမွဳကိုၿပဳမယ္ ဆင္ကလဲေသသြားမယ္ဆိုရင္ ေသေစေလာက္တဲ့ကံသတၱိေတြက အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ့သ႑န္မွာ

ကိန္းေအာင္းသြားလို႔ အဆင္သင့္တဲ့ တစ္ခ်ိန္မွာၿပန္လည္ခံစားရမယ

္ဆိုတာ လက္ခံနိုင္ပါတယ္ဘုရား။

ဒါေပမယ့္ ငရဲဆိုတာကဘယ္လိုဆက္စပ္ယူရမလဲဘုရား စိတ္ေဇာရဲ႕ဘယ္အဆင့္ဘယ္အခ်ိန

္ ဘယ္အေၿခအေနကငရဲက်ဖုိ႔

အေၿခအေနၿဖစ္သြားရပါသလဲဘုရား။)

 

ကုိေမာ္ရဲ႕ အေမးဟာ ကံရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပံကုိ ေမးတာလုိ႔ ယူဆပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ကုိေမာ္ဟာ စိတ္ရဲ႕အလုပ္လုပ္ပံုကုိ သိပံရႈ႕ေထာင့္ကေန ေလ့လာနားလည္ထားတယ္လုိ႔ ယူဆပါတယ္။

 

နံပါတ္တစ္ ေျပာခ်င္တာက (ကံ-3မ်ိဳး)

ဆင္ပဲသတ္သတ္၊ျခင္ပဲသတ္သတ္ .အက်ိဳးသက္ေရာက္တုန္႔ျပန္ႈမႈဟာ သတၱ၀ါအေပၚမူတည္တာ မဟုတ္ဘဲ အားထုတ္တဲ့ေစတနာ(ကံ)အေပၚ မူတည္တာပါ။ကံသံုးမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ကာယကံ၊၀စီကံ၊မေနာကံစတဲ့ သံုးမ်ိဳးထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးရဲ႕ အနည္း၊အမ်ားအေပၚ မူတည္တာ ျဖစ္ပါတယ္။သတၱ၀ါအႀကီးအေသးေပၚမူတည္တာမဟုတ္ပါဘူး။

 

နံပါတ္၂ေျပာခ်င္တာက ကံရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈပါ..။

 

ဆင္ပဲသတ္သတ္၊ျခင္ပဲ သတ္သတ္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈဟာ ငရဲနဲ႔တုိက္ရုိက္မဆက္စပ္ေသး

ပါဘူး။ငရဲအဆင့္မေရာက္ခင္ တစ္ဆင့္က်န္ပါေသးတယ္။အဲဒါက

သူျပဳလုပ္တဲ့ကံရဲ႕ အနည္းအမ်ားပါ..။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ၾကတယ္။ေကာင

္...းမႈျပဳလုပ္ၾကတယ္။

အဲဒီ့မေကာင္းမႈ၊ေကာင္းမႈေတြ

ဟာ ေရာေထြးေနၾကၿပီး ခ်ိန္ခြင္ညိွေနၾကတယ္။

မ်ားတဲ့ကံက နည္းတဲ့ကံကုိ ေခ်ပစ္တဲ့သေဘာရွိတယ္။

ဥပမာ-ေကာင္းတဲ့ကံက မ်ားေနရင္ မေကာင္းတဲ့ကံကုိ ေခ်ပစ္သြားတယ္။ဒီလုိနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ကံရဲ႕သက္ေရာက္မႈအ

က်ိဳးကို မခံစားရေတာ့ဘူး။အဲဒါကုိ အေဟာသိကံမ်ိဳးလုိ႔ ေခၚတယ္။ဥပမာ-ရွင္အဂၤုလိမာလ လူေတြသတ္ခဲ့ေပမယ့္

သူရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ကံသက္ေရာက္မႈကုိ ရဟႏၱျဖစ္သြားတဲ့အခါ မခံစားရေတာ့ဘဲ အေဟာသိကံအျဖစ္ ေခ်ပစ္သြားတယ္။

အဲဒီ့မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာသိဖုိ႔လုိလာသလည္းဆုိေတာ့

 

ကံရဲ႕အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ(3)မ်ိဳးကုိ သိဖုိ႔လုိလာတယ္။ဘာေတြလည္းဆုိေတာ့...

 

ကံအက်ိဳးေပးပံု(4)မ်ိဳး

 

၁။လက္ရွိဘ၀မွာတင္ အက်ိဳးေပးေသာကံ..ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒန

ီယကံ

၂။ဒုတိယဘ၀မွာ အက်ိဳးေပးေသာကံ.....ဥပပဇေ၀ဒ

နီယကံ

၃။တတိယဘ၀မွစၿပီး နိဗာန္မေရာက္ခင္ သံသရာမွာ က်င္လည္ေနသေရြ႕ ၾကားကာလတစ္ခုခုမွာ အက်ိဳးေပးရန္ေစာင့္စားေနေသာ

ကံ...အပရာပရိယေ၀ဒနီယကံ လုိ႔ ေခၚတယ္။

၄။ဆန္႔က်င့္ဖက္ကံတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးက ေခ်ပစ္ၿပီး ပ်က္စီးသြားကာ အက်ိဳးမေပးေတာ့ေသာ ကံ..အေဟာသိကံ..

 

 

ဒီ႒ဓမၼကံအက်ိဳးေပးေစတဲ့ အရာေတြကေတာ့ အလြယ္ေျပာရရင္ ရဟႏၱာကုိ လွဴရင္ (၇)ရက္အတြင္း အက်ိဳးေပးတယ္။

ကံဖ်က္၊ကံစပ္ပံု(၄)မ်ိဳး

ဆုိခဲ့သည့္ မေကာင္းကံ၊ေကာင္းကံအခ်င္းခ်င္း တစ္ခုက တစ္ခုကုိ ေခ်ျခင္း၊ေထာက္ပံ့ျခင္းမ်ားသည္လည္း ေလးမ်ိဳးေလးစား ကဲြျပားေပသည္။

 

၁။ဇနကကံ

စိတ္၊ရုပ္ေတြကုိ ထုိက္သင့္သလုိ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ကံကုိ ဇနကံလုိ႔ ေခၚတယ္။

...ဒီကံဟာ တျခားကံကုိ အမွီမျပဳဘဲ မိမိဘာသာ ရပ္တည္ၿပီး အက်ိဳးသက္ေရာက္တာကုိ ဆုိလုိတယ္။အဂၤလိပ္လုိ Self-Made Karma လုိ႔ ေခၚမယ္ထင္တယ္။ Made by Self ေပ့ါ။

 

၂။ဥပတၱမဘကကံ

ဒီကံကေတာ့ တျခားကံေတြ အက်ိဳးေပးခြင့္ရေအာင္ Support လုပ္ေပးတယ္။ေထာက္ပံ့ကူညီအားျဖည္ေပးတယ္။ကုသုိလ္ကံဆုိရင္ တျခားကုသုိလ္ကံကုိ ပုိႀကီးလာေအာင္ အားျဖည့္ေပးၿပီး အကုသုိလ္ကံဆုိရင္ တျခားအကုသုိလ္ကံကုိ ပုိႀကီးလာေအာင္ အားျဖည့္ေပးတယ္။ဒီေတာ့ အဲဒါကုိ Supporter Karma လုိ႔ေခၚတာ သင့္မယ္ထင္တယ္။

 

၃။ဥပပီ႒ကကံ

ဒီကံကေတာ့ တျခားဆန္႕က်င့္ဖက္ကံတစ္ခုခုကုိ အက်ိဳးမေပးေအာင္၊ရွိတဲ့အက်ိဳးေပးပမာဏကုိ မဖြံ႔ၿဖိဳးမတုိးတက္ေအာင္ လုိက္ၿပီး ဟန္႔တားေႏွာင့္ယွက္တဲ့ကံအမ်ိဳးအစားျဖစ္တယ္။မိမိျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုရဲ႕ တန္႔ျပန္သက္ေရာက္မႈ Feedback ကုိ Delay ျဖစ္ေအာင္၊Develop မျဖစ္ေအာင္ လုိက္ၿပီး ကာဆီးကာဆီးလုပ္တဲ့ကံျဖစ္တယ္

အဲဒါေၾကာင့္ ဒီကံကုိ Freezer Karma လုိ႔ေခၚတာ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္။

 

၄။ဥပေစဒကကံ

ဒီကံကေတာ့ တျခားဆန္႔က်င့္ဖက္ကံကုိ လုိက္ေခ်ဖ်က္တာျဖစ္တယ္။ ေခၚတယ္။ကုသုိလ္ကံဆုိရင္ အကုသုိလ္ကံကုိ ေခ်ၿပီး အကုသိုလ္ကံဆုိရင္ တျခားကုသုိလ္ကံကုိ ေခ်ပစ္တယ္။ကုသိုလ္ကံအင္အားႀကီးရင္ အကုသုိလ္ကံနည္းနည္းကုိ ဖ်က္ပစ္ႏုိင္တယ္။အင္အားႀကီး

တဲ့ကံက အင္အားနည္းတဲ့ကံကုိ အက်ိဳးမေပးေတာ့ေအာင္ ဖ်က္ပစ္တာ ျဖစ္တယ္။

လံုး၀အက်ိဳးမေပးေတာ့ေအာင္ ဖ်က္ခ်ပစ္တာ ျဖစ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ သူ႕ကုိ Killer Karma လုိ႔ေခၚတာ ေကာင္းမယ္ ထင္တယ္။

 

အဲဒီ့မွာ ေျပာဖုိ႔ သိဖုိ႔ ေမးမလုိ႔ ႀကံေနတဲ့ ကြက္လပ္တစ္ခုက်န္ေနေသးတယ္။

ေဇာ..ဘယ္မွာလဲ..ေဇာ(၇)တန္၊ေဇာ(၃)တန္ရဲ႕ ရုိက္ခ်က္..။

 

၁။အာသႏကံ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုိ႔ သာမာန္ပုထုဇဥ္ေတြအေနနဲ႔ ေသခါနီးက်ရင္ နတ္ျပည္က နတ္သမီးေလးေတြ ျမင္ၾကတယ္၊ငရဲေခြးႀကီးေတြ ျမင္ၾကတယ္။အဲ...ဒါက

အဲဒီ့သူရဲ႕ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈ၊မေကာင္းမႈကံအရ ျမင္ၾကတာျဖစ္ၿပီး ဘ၀သစ္ကုိ အက်ိဳးေပးေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။ဒါဟာ ႀကီးေလးတဲ့ကံမရွိတဲ့သူေတြမွ

ျဖစ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ဘ၀ကူးေကာင္းဖုိ႔ အဲဒီ့သူေတြရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ျမင္မႈဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။

မေကာင္းရင္ သူတုိ႔သြားရမယ့္ ဂတိလားရာဟာ မေကာင္းႏုိင္ပါဘူး။အဲဒီကံကုိေတာ့ အာသႏကံလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ဒီကံကုိ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ Snap-Shot Karma လုိ႔ အမည္ေပးထားပါတယ္။ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ မေကာင္းမႈျပဳခဲ့လည္း ေကာင္းတဲ့အမႈကုိ ျပန္သတိရရင္ လားရာဂတိေကာင္းႏုိင္မွာမုိ႔ပါ။

 

၂။အာစိ႑ကံ

ဒီကံက်ေတာ့ ကိုယ္အသက္ရွင္ေနတဲ့ကာလတစ္ေလွ်ာက္ ထပ္ခါထပ္ခါ လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံရဲ႕သက္ေရာက္မႈေၾကာင့္ ေသခါနီးမွ ၀င္ေရာက္လာၿပီး ဘ၀သစ္လားရာကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ ကံျဖစ္ပါတယ္။မေကာင္းတဲ့ကံမ်ားရင္ မေကာင္းတဲ့အာရံုပဲျမင္ၿပီး ေကာင္းတဲ့ကံမ်ားရင္ ေကာင္းတဲ့ကံရဲ႕ လားရာကုိ ျမင္ေစတဲ့ ကံျဖစ္ပါတယ္။ဒီကံဟာ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ မေကာင္းတဲ့ကံ၊ေကာင္းတဲ့ကံ အနည္းအမ်ားေပၚမူတည္ၿပီး ျဖစ္လာတာမုိ႔ Continous-Shot Karma လုိ႔ေခၚခ်င္ပါတယ္။

 

၃။မဟာဂဳတ္ကံ

မိဘကုိသတ္တဲ့ကံ၊ဘုရားကိုေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳတဲ့ကံလုိ႔ အျပစ္ႀကီးတဲ့ မေကာင္းကံမ်ိဳးဆုိရင္ ေနာက္ဘ၀အတြက္ ဘာမွ Hint မေပးေနေတာ့ဘူး။ဆန္႔က်င့္ဖက္ကံရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကိုလည္း မခံစားရေတာ့ဘူး။ေကာင္းတဲ့ကံဆုိလည္း တျခားမေကာင္းတဲ့ကံရဲ႕ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးဟာကုိ မခံရေတာ့ဘူး။သူရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ အျပည့္အ၀ခံစားရလိမ့္မယ္။ဒီကံမရွိတဲ့သူေတြမွ အေပၚက ကံႏွစ္မ်ိဳးရဲ႕ သက္ေရာက္မႈကုိ ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

၄။ကဋတၱာကံ

ဒီကံကေတာ့ အေပၚကသံုးမ်ိဳး အက်ိဳးေပးခြင့္မရွိတဲ့အခါမွာ ေပၚတဲ့ မည္ကာမတၱကံလုိ႔ေခၚတယ္။

 

အဲဒီ့မွာ ေျပာစရာတစ္ခုရွိသြားတာက

မေကာင္းတဲ့ကံ၊ေကာင္းတဲ့ကံ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးလုပ္ထားတဲ့ သူေတြဟာ ေသခါနီးမွာ ေကာင္းတဲ့ကုသုိလ္ကံကုိ ေအာက္ေမ့ၿပီး ေကာင္းတဲ့ဂတိလားရာကို သြားၾကရတယ္။သူတုိ႔အတြက္ မေကာင္းတဲ့ကံရဲ႕ သက္ေရာက္မႈ မခံစားရေတာ့ဘူးလား။ခံစားရပါတယ္။ေသခါနီးေအာက္ေမ့တဲ့ ကုသုိလ္ကံရဲ႕ အက်ိဳးေၾကာင့္ လားရာဂတိေကာင္းတဲ့ဘံုမွာ စံစားၿပီးလုိ႔ ကုသုိလ္ကံအရွိန္ေသသြားတဲ့အခ်ိန္၊ကုန္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ မေကာင္းတဲ့ကံရဲ႕ သက္ေရာက္မႈကုိ ျပန္ခံစားရပါတယ္။ဘုရားေဟာဇာတ္နိပါတ္ေတြမွာ သာဓကေတြ အမ်ားႀကီးပါ..။

 

ဒါ..ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အျမင္ပါ။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

 

ေလးစားစြာျဖင့္

သီဟပ်ံခ်ီ(ဗုဒဘာသာ၀င္)


View Post on Facebook · Edit email settings · Reply to this email to add a comment.

No comments:

Post a Comment