ေဗဒါလမ္း (၁၂) - စိုင္းဦးမွာလား
ပင္လယ္ဝဆီက
ဒီတက္စလႈိင္းေဘာင္ဘင္။
မေဗဒါတဟုန္ထိုး၊ ေခ်ာင္း႐ိုးကိုဝင္။
မိုးမျမင္ ေလမျမင္၊ ပန္းဆန္ခ်င္ေလတို္င္း။
ေရထဦးေပမို႕
စိတ္ကူးယဥ္ ယဥ္ေလတိုင္း၊ ပန္းထင္ရာစိုင္း။
အထက္ေခ်ာင္းက်ေတာ့
ဒီေညာင္းစေခ်ာင္းေရသာ။
မေဗဒါကိုယ္႐ွိန္သတ္၊ လွမ္းတတ္ႏိုင္ပါ။
စိုင္းခ့ဲတ့ဲ ခရီးတာမွာ၊ သာနာစံုပံုခ့ဲ။
ေရသင္ျဖဴးေပမို႕
ပြင့္ဖူးစံုငံုတံနဲ႕၊ ပန္းမူရာႏြဲ႕။
ပန္းအလွ မေဗဒါ ... တ့ဲ။
က်ဴ႐ိုးရွင္ပီပီကေလး၊ ေတးသံကသာ။
ပင္လယ္ဝဆီက
ဒီေရက်ခြန္းစလာ၊ လြမ္းစရာပါတကား။
မိုးမျမင္ေလမျမင္နဲ႕
ထီမထင္စုန္ခ်င္တိုင္း၊ စိုင္းဦးမွာလား။ ။
ေဇာ္ဂ်ီ
(တကၠသိုလ္ အိုးေဝမဂၢဇင္း၊ ၁၉၆၀)
"မိုးမျမင္ ေလမျမင္၊ ပန္းဆန္ခ်င္ေလတိုင္း။ ေရထဦးေပမို႕ စိတ္ကူးယဥ္ ယဥ္ေလတိုင္း၊ ပန္းထင္ရာစိုင္း။" ဆိုတဲ့အဖဲြ႕ေလး ရယ္၊ "ေရသင္ျဖဴးေပမို႔ ပြင့္ဖူးစံုငံုတံနဲ႕၊ ပန္းမူရာႏြဲ႕။" ဆိုတာေလးရယ္ကို အရမ္းႀကိဳက္ပါတယ္။
ဒီေရေတြ ပင္လယ္ဝကတက္လာေတာ့ လိႈင္းေတြေဘာင္ဘင္ခတ္ၿပီး ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းတက္လာတဲ့အခါ မေဗဒါကလည္း ဒီလိႈင္းနဲ႔ အတူ ေခ်ာင္း႐ိုးထဲကို တဟုန္ထိုး ဝင္လာပါတယ္။ အတက္ခရီးစျပန္ပါၿပီ။ သူ႔ခမ်ာမွာလည္း ပန္းဆိုေတာ့ ပန္းဆန္ခ်င္တဲ့အခါလည္း ဆန္ခ်င္ရွာပါလိမ့္မယ္။ အတက္ခရီးရဲ့ ထံုးစံအတိုင္း စိတ္ကူးေတြ တယဥ္ယဥ္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ တေပြ႕တပိုက္၊ ေအာင္ျမင္မႈကိုလည္း မိုးမျမင္ေလမျမင္နဲ႔ မာန္လည္း နည္းနည္းေတာ့ တက္ခ်င္တက္ ေန ရွာပါလိမ့္မယ္။ ေရထဦးရက္ဆိုရင္ ေရတက္ၾကမ္းပါတယ္။ ႐ုတ္တရက္ ေအာင္ျမင္မႈေတြအမ်ားႀကီးရေလေတာ့လည္း လွပတဲ့အနာဂတ္ကို စိတ္ကူးတယဥ္ယဥ္နဲ႔ ေဗဒါပန္းေလး ထင္ရာစိုင္းမိမွာပါပဲ။
ဒီလိုနဲ႕ ေခ်ာင္းဖ်ားပိုင္းကို ေရာက္လာေတာ့ ဒီေရေညာင္းစျပဳလာပါၿပီ။ ဒီေရအ႐ွိန္ကုန္လာလို႕ အတက္ေႏွးလာေတာ့ မေဗဒါလည္း တဟုန္ထိုးတက္လာတဲ့ အဟုန္ကိုထိန္းၿပီး ကိုယ္႐ွိန္သတ္ရျပန္ၿပီေပါ့။ အ႐ွိန္ေလးနဲ႔တက္ေနတုန္း စိုင္းလာခဲ့ မိတဲ့ ခရီးတေလွ်ာက္မွာလည္း သာတဲ့အခါသာ၊ နာတဲ့အခါနာနဲ႔ အျမဲတမ္းအသာစီးရခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ အခု ေတာ့လည္း သင္ျဖဴးလို ေခ်ာေမြ႕တည္ၿငိမ္ေနတဲ့ ေရျပင္ထက္မွာ အဖူးအငံုအပြင့္ ႐ိုးတံစံုနဲ ့ ေဗဒါပန္းကေလး အမူအရာ ႏဲြ႕ႏြဲ႕ေႏွာင္းေႏွာင္းနဲ႔ ဟန္တင့္ေနရျပန္ပါတယ္။
က်ဴ႐ိုးရွင္ကေတာ့ ပီပီကေလးကို သီက်ဴးရင္း ေတးသံသာေလးေတြနဲ႔ "ပန္းအလွမေဗဒါေရ ..." လို႔ ႏႈတ္ခြန္းဆက္လိုက္ျပန္ပါတယ္။ ပင္လယ္ဝဆီမွာ ဒီေရက်စျပဳလာေနတာကို က်ဴ႐ိုးရွင္ျမင္ေနရပါတယ္။ ဒီေရက်ရင္ေတာ့ မေဗဒါ ျပန္ဆင္းသြားရဦးမွာပဲ ဆိုၿပီး လြမ္းစရာအျဖစ္ကိုေတြ႕ေနမိပါတယ္။ အစုန္အဆင္း အက်ခရီးဟာ ေရွ႕မွာ မလႊဲမေ႐ွာင္သာ ၾကံဳရဦးမွာမို႔ "မေဗဒါရယ္ ... အဆင္းခရီးကိုေရာ မိုးမျမင္ေလမျမင္နဲ႔ မထီတရီ ထီမထင္ဘဲ စုန္ခ်င္သလို ကဆုန္စိုင္းၿပီး ဆင္းသြားဦးမွာလား" .... တဲ့။
က်ေနာ့္ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္အျမင္ကိုေျပာရရင္ က်ဴ႐ိုးရွင္ဟာ မေဗဒါအေပၚၿငိတြယ္မိတဲ့ သံေယာဇဥ္အစေလးေတြ ရွိေနသလိုပါပဲ။ ဆရာႀကီးဟာ က်ဴ႐ိုးရွင္နဲ႔ မေဗဒါကို သိဂၤါရ ရသဘက္ကို တိမ္းညြတ္တဲ့သေဘာ (Romantic Inclination) ဘက္ကို ပါေအာင္ ဖဲြ ့ထားတယ္ လို႔ ယူဆမိပါတယ္။
(က်ေနာ့္အျမင္မွန္တယ္လို႔ မဆိုလိုပါ။ က်ေနာ္ခံစားမိတာကိုသာ မွ်ေဝျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္း ဒီလို မဟုတ္ဘူး၊ နိမိတ္ပံုေတြ၊ တင္စားခ်က္ေတြသာျဖစ္တယ္ လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ အလြန္လွပတဲ့ ဆရာႀကီးရဲ့ အဖဲြ႔အႏဲြ႕ေတြ ေၾကာင့္သာ ဒီလိုထင္ေနရတာ လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ေတာ့ အျငင္းပြားဖြယ္မရွိပါ။ ဝိုင္းၿပီး စဥ္းစား ေဆြးေႏြးၾကေစလိုပါတယ္။ က်ေနာ့္အျမင္မွာေတာ့ မေဗဒါဟာ ေလာကသဘာဝအတိုင္း အေဖာ္၊ သံေယာဇဥ္ စတာေတြ ရွိေစခ်င္လို႔ ဆရာႀကီးက က်ဴ႐ိုးရွင္ကို ဘဝအေဖၚအျဖစ္ထည့္ေပးတယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဘဝရဲ႕ အေဖာ္ဆိုတာ ေပါင္းဆံုႏိုင္မွမဟုတ္ပါဘူး။ သံေယာဇဥ္ခရီးေဖာ္သေဘာမ်ိဳးကို ဆိုလိုပါတယ္။ က်ေနာ္ သိဂၤါရ ဥခြံထဲက ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ေသးတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။)
က်ဴ႐ိုးရွင္ကေတာ့ ေဘးကေနၾကည့္သူပီပီ ပိုၿပီးျမင္တတ္တဲ့သေဘာရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ပင္လယ္ဝဆီမွာ ဒီက်စ ျပဳလာလို႔ မေဗဒါ ဆင္းခ်ိန္ေရာက္ၿပီ၊ ပင္လယ္ဝအထိဆင္းသြားရင္ သူလြမ္းက်န္ခဲ့ရဦးမွာပါလား ... လို႕ ႀကိဳျမင္ေနတဲ့ သေဘာမ်ိဳးရွိေနပါတယ္။ ေလာကသဘာဝအရ တက္ခ်ိန္မွာ မာန္တက္ၿပီး ထင္ရာစိုင္းတတ္ၾကသလို က်ခ်ိန္ေရာက္လို႔ ဆင္းရတဲ့အခါ ထီမထင္ ေဒါင္က်က် ျပားက်က် ေနႏိုင္တဲ့ သတၲိမ်ိဳး၊ အရည္အခ်င္းမ်ိဳး က်ေနာ္ေမြးရပါလိမ့္ဦးမယ္။
ဖတ္႐ႈခံစားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအထူးပါ ...
ဟယ္ရီ
No comments:
Post a Comment